Verkkoraamattupiiri

Tutustu Raamattuun ja sen sisältöön helposti ja milloin haluat!

Tule mukaan alkuperäiseen verkkoraamattupiiriin!

Aloitimme verkkoraamattupiirit vuonna 2019 Markuksen evankeliumilla. Suosittu piiri sai heti jatkoa ja tämän jälkeen olemme kokoontuneet Raamatun äärelle yli 500 ihmisen kanssa!

Livekirkon tarkoitus on alusta alkaen ollut mahdollistaa hengellisen elämän viettäminen ja uskon harjoittaminen ajasta ja paikasta riippumatta siellä, missä juuri sinä olet. Verkkoraamattupiiri tuo seurakunnan yhteisöllisen raamattuopetuksen sähköpostiisi sekä interaktiiviselle verkkoalustalle.

Miten verkkoraamattupiiri toimii?

Saat viikoittain sähköpostiisi viikon raamatunkohtiin liittyvän materiaalin, jossa on kysymyksiä ja tietoa lukemisesi tueksi. Voit lukea tekstejä omaa tahtiasi silloin kun sinulle parhaiten sopii. Voit lukea esimerkiksi joka päivä vähän tai joinakin päivinä enemmän.

Suljetussa Facebook-ryhmässä sinulla on mahdollisuus osallistua keskusteluun muiden raamattupiiriläisten kanssa ja jakaa ajatuksiasi viikon teksteistä. Voit kommentoida keskustelunaiheita, kun sinulle sopii. Yhdessä keskustellen teksteihin voi avautua uusia näkökulmia ja vaikeita kohtia voi pohtia yhdessä.

Nonstop-raamattupiiri

Verkkoraamattupiiriä voi käydä nyt juuri valitsemallasi hetkellä! Kun aloitat nonstop-raamattupiirin, saat ensimmäisen viikon materiaalin ilmoittautumisesta seuraavana päivänä. Tämän jälkeen uusi materiaali tulee viikoittain. Keskustelunaloitukset löytyvät Facebook-ryhmästä ja niihin voi osallistua, kun itse ehtii!

Varsinkin nonstop-piirejä kannattaa käydä vain yksi kerrallaan! Ilmoittaudu uuteen edellisen jälkeen.

Ilmoittaudu verkkoraamattupiiriin nyt!

Verkkoraamattupiiri on maksuton ja ilmoittautuminen ei sido sinua mihinkään.

Haluan osallistua seuraaviin raamattupiireihin:

Lue lisää eri raamattupiireistä

Raamattupiirit:
Joulun raamattupiiri

Joulun raamattupiirissä kuljetaan rauhallisesti kohti joulua Raamattu oppaana. Raamattupiirin aikana luetaan tekstejä, jotka syventävät Jeesuksen syntymän merkitystä. Lähde matkalle kohti joulua pohtimaan, mikä on Jeesuksen syntymän merkitys!

Aloitamme tutustumalla Vanhan Testamentin profetioihin Messiaan syntymästä. Toisella viikolla tutustumme Johannes Kastajaan. Sen jälkeen luemme tekstejä Jeesuksen syntymästä. Luemme myös erilaisia Raamatun tekstejä, jotka avaavat Jeesuksen syntymän merkitystä.

Pienet profeettakirjat 1

Tutustumme tällä kertaa muutamaan Vanhan testamentin profeettakirjaan. Lukuohjelmassamme on viisi Raamatun pieniin profeettakirjoihin kuuluvaa kirjaa.

Luemme Obadjan, Nahumin, Habakukin, Sefanjan ja Haggain kirjat.

Nämä Raamatun kirjat ovat vähemmän tunnettuja ja harvemmin luettuja, mutta nyt on loistava mahdollisuus syventyä näihin mielenkiintoisiin kirjoihin. Ne käsittelevät
profeettakirjojen tyypillisiä aiheita: Israelin ja Juudan tuhoa, pakkosiirtolaisuus ja yhteiskunnallinen epäoikeudenmukaisuus. Profeetat julistavat kuitenkin ajasta, jolloin kaikki vääryys päättyy. Näillä kirjoilla on paljon annettavaa myös meille tämän päivän lukijoille!

Markuksen evankeliumi

Markuksen evankeliumi on toinen Raamatun neljästä evankeliumista. Se on evankeliumeista vanhin ja lyhyin ja sitä pidetään lähteenä Matteuksen ja Luukaksen evankeliumeille.

Livekirkon Matteuksen evankeliumia käsittelevässä raamattupiirissä käydään kuuden viikon ajan sopivissa erissä evankeliumia läpi. Mitä voimme oppia kirjasta, miten sen sanoma puhuttelee nykypäivän kristittyjä?

Apostolien teot

Apostolien teot -raamattupiirikokonaisuus on jaettu muutamaan osaan.

Apostolien teot -kirja löytyy Raamatussa evankeliumien jälkeen ja se kertoo meille tarinaa heti Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen. Miten kirkkomme on syntynyt ja saanut alkunsa?

Kirja kertoo apostolien tekemistä matkoista ja lähetystyöstä. Apostoleilla tarkoitettiin alun perin niitä, jotka olivat henkilökohtaisesti tunteneet Jeesuksen ja eläneet hänen kanssaan, ja jotka Jeesus lähetti kaikkialle maailmaan lähetystyöhön. Apostolien tekojen kuvaamiin aikoihin apostoleihin alettiin lukea myös muita henkilöitä.

Apostolien teot kuvaa apostolien tekemiä ihmeitä, jotka olivat Jumalan antamia merkkejä, joiden oli tarkoitus toimia apostolien opetusten vahvistajana. Ne tapahtuivat Pyhän Hengen toimesta sen toimiessa apostolien kautta. Näihin lukeutui ihmeparantamisia, pahojen henkien poisajamista ja kuolleiden herättämistä. Apostolien teot kuvaa myös historiallisesti jokapäiväistä elämää Rooman valtakunnassa ja Jerusalemissa.

Olemme saaneet raamattupiiristä mm. seuraavanlaista palautetta.

En ole kertaakaan elämässäni osallistunut aiemmin raamattupiiriin, mutta tämä verkkoraamattupiiri muutti ajatukseni. Osallistuminen oli nettisivuilla helppoa, sähköpostin apukysymykset johdattelivat itsenäiseen ajatukseen ja evankeliumi avautui minulle uudella tavalla, mitä olin sitä aikaisemmin lukenut.

Raamattupiirin apukysymykset pistivät miettimään, miten eri tavoin Raamatun kirjat avautuvat. En usein aikaisemmin lukenut Raamattua, mutta intensiivisen raamattupiirin jälkeen olen tehnyt sitä useammin.

Olen aina halunnut osallistua Raamattupiiriin, mutta en ole uskaltanut lähteä seurakuntaan, koska sosiaalinen tilanne jännitti. Verkko-alustalla sain avata ajatuksiani ja huomasin, että ehkä ”osaankin” lukea Raamattua ihan oikein!