Tekstitys

Verkkopalveluun tallennettujen videoiden on oltava saavutettavia 23.9.2020 alkaen.
Tallennetut videot (myös suorat lähetykset, joista jää tallenne) on tehtävä saavutettaviksi 14 vuorokauden kuluessa julkaisemisesta.

Tekstitys kauttamme edulliseen hintaan
3€ /videominuutti +alv 24%.
Pidemmissä yhteistyösopimuksissa yms. myös pakettihinnoittelu!

Videotuotannon ammattilaiset

Valitsemalla yhteistyökumppaniksi videotuotantojen ammattilaisen, säästyy omaa arvokasta aikaasi ja saat laadukkaan tekstityksen silmänräpäyksessä! Tunnemme videotekniikat, tekstityskeinot ja sen, mitä (varsinkin mobiilikatsojat) tekstitykseltä odottavat.

Jatkuva kehittyminen

Ketteränä ja uudenlaista kirkollista verkkomaailmaa luovana yhteisönä Livekirkko ry kehittää toimintojaan ja opiskelee uusia keinoja ja toimintatapoja jatkuvasti. Voit olla varma, että me olemme ajan ja viimeisimmän tekniikan hermolla!

Kirkollisen alan tuntija

Videotuotantojen ammattilaisuuden lisäksi olemme myös kirkollisen kentän tuntija! Näin saamme varmasti kustannustehokkaasti oikeat termit ja käytännöt tekstitykseen, samalla sinä autat kristillistä mediatoimijaa kasvamaan ja toimimaan näinä vaikoina aikoina!

Kysymyksiä ja tietoa tekstityksistä

Euroopan unionin saavutettavuusdirektiivi

Saavutettavuusdirektiivi on Euroopan unionin vuonna 2016 julkaisema direktiivi julkisen sektorin organisaatioiden verkkosivustojen ja mobiilisovellusten saavutettavuudesta. Direktiivin pohjalta Suomessa on säädetty Laki digitaalisten palveluiden tarjoamisesta.

Lain täytäntöönpanoa valvoo Etelä-Suomen aluehallintovirasto. Heidän suosituksensa saaavutettavuusdirektiivin käytäntöönpanolle perustuvat WCAG 2.1 eli Web Content Accessibility Guidelines -ohjeistukseen. Ohjeistuksen on laatinut kansainvälinen World Wide Web -konsortio (W3C) ja se on yleisesti käytössä monien maiden lainsäädännön saavutettavuusvaatimusten perustana.

Mediasisällöt, joihin vaatimuksia sovelletaan

Saavutettavuusvaatimukset koskevat kaikenlaisia video- ja audiosisältöjä, jotka jäävät tallenteena palveluntarjoajan verkkosivuille. Suorana lähetyksenä lähetettäviä videoita ei tarvitse tekstittää. Niihinkin kuitenkin vaaditaan tekstitys silloin, jos ne lisätään jälkikäteen verkkosivuille saataville.

Erilaisia mediasisältövaihtoehtoja on käytännössä kolme:

1. Video, jossa on ääni
  2. Video, jossa ei ole ääntä
  3. Äänitallenne ilman videota (esim. podcast-nauhoitus)

Video, jossa on myös ääni, on tyypillisin esimerkki mediasisällöstä, johon tekstityksiä tehdään. Saavutettavuusvaatimukset täyttyvät helpoiten tekstittämällä videot myöhemmin tässä blogitekstissä kuvatulla tavalla.

Pelkkää videokuvaa sisältävästä mediasta tulee laatia kuvaileva tekstivastine, jossa kerrotaan mitä videolla tapahtuu. Tämä ei ole kuitenkaan tarpeellista, jos video on tehty havainnollistamaan sivustolla muuten tekstimuodossa kuvattua toimintaa.

Pelkkää ääntä sisältävä lähetys eli esimerkiksi podcast-äänite voidaan tekstittää samaan tapaan kuin video, tai sen sisältö voidaan vaihtoehtoisesti litteroida yhtenäiseksi luettavaksi tekstiksi. Litterointi on tekstitystä kustannustehokkaampi vaihtoehto.

Jos video tai äänite on sivustolla esitetyn tekstisisällön mediavastine, tekstitystä ei tarvita. Kuitenkin, jotta video voidaan katsoa tekstin mediavastineeksi, on sen vastattava tekstiä mahdollisimman tarkasti.

Miten toimitatte tekstityksen?

Toimitamme tekstitykset yleensä joko SRT (.srt) tai WebTT (.vtt) -tiedostomuodoissa. Myös muut tiedostomuodot ovat mahdollisia. SRT-tiedoston saat lisättyä helposti videopalveluihin, esimerkiksi Youtubeen, Facebookiin ja Vimeoon.

Voimmeko lisätä tekstitykset jo olemassa olevaan videoon?

Kyllä voi! Mikäli video on jo julkaistu, voit jakaa meille sen linkin, ja toteutamme tekstityksen sen pohjalta.

Toimitamme tekstitykset yleensä SRT (.srt) -tiedostomuodossa. SRT-tiedoston saat lisättyä helposti suoraan olemassa olevaan videoon, esimerkiksi Youtubeen, Facebookiin ja Vimeoon.

Jätä tarjouspyyntö

Kerro meille

• Yhteystietosi
  • Linkki videoon
    • Julkaistuihin Youtube/Facebook
    • Julkaisemattomiin esim. Google Drive / OneDrive
  • Videon kesto minuutteina
  • Halutessasi muuta tietoa

Me laskemme tarjouksen

Saatuamme jättämäsi esitiedot, laskemme sinulle tarkan tarjouksen hinta- ja toimitusaika-arvioineen.

Tämän jälkeen, saatuamme vahvistuksesi, aloitamme tekstittämisen ja toimitamme sinulle valmiin tekstitystiedoston, jonka voit ladata videon kanssa haluamaasi palveluun. Tarvittaessa neuvomme ja autamme tekstityksen lisäämisessä, joten et jää missään vaiheessa yksin!

Jätä yhteydenottopyyntö

Vastaamme sinulle vuorokauden sisällä tarkan hinta-ja toimitusaika-arvion kanssa!

Videominuuttien määrä.
Linkki mahdolliseen videoon, lisätietoja.

Kysyttävää?

Sähköposti