Ulkoläksyjen opettelua pelin avulla

Vuonna 2020 julkaistu Ulkoläksyt-mobiilipeli on saanut ensimmäisen suuren päivityksensä. Päivityksen myötä peliin lisättiin kolme uutta harjoitusta.

Nyt Ulkoläksyt-peli sisältää siis

• Isä meidän -rukouksen
  • Uskontunnustuksen
  • Herran siunauksen
  • Kaste- ja lähetyskäskyn
  • 10 käskyä
  • Pienoisevankeliumin
  • Rakkauden kaksoiskäskyn
  • Kultaisen säännön

Pelissä klikkaillaan kristinuskon opetusten ydinsisältöjä sana kerrallaan. Oikeassa järjestyksessä sanat valitsemalla etenee eteenpäin ja oppii ulkoläksyt huomaamattaan.

Päivitetty Ulkoläksyt-peli on nyt ladattavissa Googlen Play-kaupasta, Applen App storesta sekä Huawein AppGallerysta.

Ulkoläksyjen opettelua kuuntelemalla

Livekirkko.fi-sivuilla sekä YouTube-kanavallamme on löytynyt suurin osa ulkoläksyistä myös äänitiedostona, jota kuuntelemalla ulkoläksyjä on voinut opetella.

Nämä sisällöt sekä kattavasti enemmän kristinuskon ydinopetuksia löytyvät nyt myös suosituimmista musiikin suoratoistopalveluista. Spotifyssä, Tidalissa ja Deezerissä ”albumi” on jo julkaistu.

Apple Musiciin ja YouTube Musiciin sisältö saapuu tulevien viikkojen aikana.

Tulevien viikkojen aikana palveluiden sisäänrakennettu ”sanoitukset/lyriikat” -toiminto tukee myös ulkoläksyt-albumia, joten kuunnellessaan voi samalla lukea ulkoläksyn tekstiä. Tämä auttaa eri tavoin oppivia entistä kattavammin.

Rippikoulussa ulkoläksyt on tärkeä tapa opiskella kristinuskon kulmakiviä. Riparilla opeteltavat ulkoläksyt ovat keskeisiä asioita kristinuskossa ja niitä ei harjoitella vain huvin vuoksi tai ohjaajien ilkeyttä. Ulkoläksyjen osaamista voi verrata yleissivistykseen – ikinä ei voi tietää, milloin niistä on hyötyä! Lisäksi esimerkiksi jumalanpalveluksessa on paljon helpompaa, kun osaa yleisimmät rukoukset ja uskontunnustuksen ulkoa!

Meidän on tärkeä kristillisenä mediatoimijana auttaa nuorilähtöisesti rippikoululaisia oppimaan ikiaikaista viestiä myös tämän päivän keinoin”, summaa Livekirkko ry:n toiminnanjohtaja Markus Kuisma.

Meillä on evankeliumi tehtävänä

Raamatussa Jeesus sanoo ”menkää ja tehkää”. Tämä ohjaa toimintaamme! Livekirkko ry on kristillinen yhdistys, jolla on evankeliumi tehtävänä. Kerromme evankeliumin ilosanomaa uusille ja uusille ihmisille verkkoviestinnän mahdollistamana.

Sosiaalisen median kanavat, livekirkko.fi -sivusto sekä rippikoululaisille suunnattu ”Ulkoläksyt”-mobiilipeli auttavat missiossamme. Tavoitamme viikoittain tuhansia ihmisiä ja esimerkiksi esirukouspyyntöjä tulee kymmeniä päivittäin.

24.7.2022 alkaa Livekirkon 5-vuotisjuhlakausi, joka huipentuu keväällä 2023 järjestettävään 5v-juhlaan ry:n perustamispäivänä. 24.7.2017 toteutettiin yksi ensimmäistä livelähetyksistämme jumalanpalveluksesta.

Lisätietoja,
Markus Kuisma