Raamatun erilaiset naiset ja mitä voimme heiltä oppia

Raamatun naiset tarjoavat meille lukemattomia esimerkkejä uskosta, rohkeudesta, viisaudesta ja luottamuksesta. Heidän tarinansa ovat yhtä moninaisia kuin itse elämä, ja ne opettavat meille arvokkaita opetuksia, jotka ovat yhtä relevantteja tänään kuin tuhansia vuosia sitten. Naistenpäivänä on sopivaa kunnioittaa näitä hahmoja, jotka ovat olleet inspiraation lähteitä sukupolville ja muistuttaa meitä naisten arvokkaasta roolista yhteiskunnassa ja uskossa.

Hartaus: Marttyyrit, Kristuksen todistajat – Tapaninpäivän sanoma

Tapaninpäivä ei ole vain muisto menneisyyden sankareista, vaan se on myös kutsu meille. Se muistuttaa meitä siitä, että meidänkin uskomme voi joutua koetukselle. Meitä saatetaan vastustaa, pilkata tai jopa vainota uskomme vuoksi. Mutta marttyyrien esimerkki opastaa meitä pysymään lujina, olemaan rohkeita ja todistamaan Kristuksesta maailmassa, joka tarvitsee Hänen toivoaan ja rakkauttaan.

Tuomiosunnuntai – Toivon sanomaa tietyllä vakavuudella

Kirkollinen vuodenkierto saapuu aina päätökseensä juuri ennen joulua. Ja tätä sunnuntaita ennen adventin aikaa kutsutaan tuomiosunnuntaiksi. Tuomiosunnuntain raamatuntekstit tuovat mieleen sekä maailmanlopun että iankaikkisen elämän alun. Päivän tekstit tuntuvat ainakin allekirjoittaneesta synkiltä ja pelottaviltakin, mutta ne tarjoavat myös lohdutuksen ja toivon sanomaa!

Syksyn syli ja Jumalan läsnäolo

Syksy on siis aika, jolloin voimme kääntyä sisäänpäin, miettiä elämämme suuntaa ja etsiä Jumalan läsnäoloa. Pimenevät illat ja kotona viettämämme hetket voivat olla tilaisuus lähentyä Jumalaa, etsiä Hänen lohdutustaan ja johdatustaan sekä vahvistaa suhdettamme Häneen.

Kivinä Kristuksen kirkossa

”Kuka Ihmisen Poika on? Mitä ihmiset hänestä sanovat?” Oletko miettinyt mitä vastaisit? Kuka Jeesus on sinulle? Ja mitä hän merkitsee sinulle juuri tänään?